Декларация за достъпност
ДЕКЛАРАЦИЯ ЗА ДОСТЪПНОСТ |
|
РАЗДЕЛ 1 |
|
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ |
|
Регионално управление на образованието - Варна |
|
се ангажира да осигури достъп до: уебсайта си |
|
в съответствие с чл. 58в от Закон за електронното управление(доп. ДВ. бр.102 от 31 декември 2019 г.) и чл. 39 и 39а от Наредба за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги (изм. и доп. ДВ. бр. 4 от 14 януари 2020 г.) |
|
Настоящата декларация за достъпност се отнася до: Уебсайт на адрес: https://ruo-varna.bg |
|
Стандарт, който е спазен за осигуряване на достъпно съдържание: |
|
|
|
частично съответства на изискванията на посочения стандарт- поради несъответствията и изключенията, посочени по-долу |
|
Описание и посочване на несъответствието: |
|
Алтернативно представяне на записаните аудио материали |
Изискване 9.1.2.1. от EN 301 549 V2.1.2 (2018-08) |
Аудио представяне на видео съдържанието. |
Изискване 9.1.2.3. от EN 301 549 V2.1.2 (2018-08) |
Субтитри за аудио и/или видео излъчвания на живо |
Изискване 9.1.2.4. от EN 301 549 V2.1.2 (2018-08) |
Синхронизирано аудио представяне на видео съдържанието |
Изискване 9.1.2.5. от EN 301 549 V2.1.2 (2018-08) |
Ако на уеб страницата има аудио, което се възпроизвежда автоматично за повече от 3 секунди, е осигурен механизъм за пауза или спиране на възпроизвеждането, или е наличен механизъм за контрол на силата на звука независимо от общото ниво на силата на звука. |
Изискване 9.1.4.2. от EN 301 549 V2.1.2 (2018-08) |
Когато има заложени времеви ограничения, те могат да бъдат настройвани според нуждите на потребителя. |
Изискване 9.2.2.1. от EN 301 549 V2.1.2 (2018-08) |
За всяка движеща се, мигаща или плъзгаща се информация, която (1) се стартира автоматично, (2) продължава повече от пет секунди и (3) се представя паралелно с друго съдържание, има механизъм, чрез който потребителят може да прекъсне, да спре или скрие информацията освен ако движението, мигането или плъзгането не са от съществено значение. |
Изискване 9.2.2.2.1. от EN 301 549 V2.1.2 (2018-08) |
За всяка информация, която се актуализира автоматично (без участието на потребителя), която (1) се стартира автоматично и (2) се представя паралелно с друго съдържание, има механизъм чрез който потребителя да прекъсне, да спре или скрие информацията или да контролира честотата на актуализация, освен ако осъвременяването е от съществено значение. |
Изискване 9.2.2.2.2. от EN 301 549 V2.1.2 (2018-08) |
Ако уеб страница включва изпълнение на действия в стъпки, чиято последователност влияе на смисъла и функционалността, навигационните компоненти са подредени в последователност, която запазва смисъла и функционалността на съдържанието. |
Изискване 9.2.4.3. от EN 301 549 V2.1.2 (2018-08) |
Цялата функционалност, която използва многоточков курсор или е базирана на пътя на курсора, може да се управлява с единичен курсор или да не бъде базирана на пътя на курсора, освен ако не е от съществено значение. |
Изискване 9.2.5.1. от EN 301 549 V2.1.2 (2018-08) |
Функционалността, която може да се управлява от движение на устройството или движението на потребителя, може да се управлява и от компоненти на потребителския интерфейс и реакцията на движението може да бъде деактивирана, за да се предотврати случайно задействане. |
Изискване 9.2.5.4. от EN 301 549 V2.1.2 (2018-08) |
Езикът на всяка отделна част от съдържанието на страницата може да бъде програмно установен. |
Изискване 9.3.1.2. от EN 301 549 V2.1.2 (2018-08) |
Ако бъде установено несъответствие в данни въведени от потребителя и е възможно да се отправят предложения за корекция, то предложенията се предоставят на потребителите, освен ако това не застрашава сигурността или е в разрез с предназначението на въведената информация. |
Изискване 9.3.3.3. от EN 301 549 V2.1.2 (2018-08) |
Ако въвеждането на информация води до правни последици, финансови трансакции, промяна в състоянието на потребителски данни съхранявани в масиви от данни или записване на резултати от тестове на потребителя, важи поне едно от следните: Действието на въвеждане на данни е обратимо. Данните, въведени от потребителя, се проверяват за несъответствия при въвеждане и на потребителя се предоставя възможност да ги коригира. Наличен е механизъм за преглед, потвърждаване и коригиране на информация преди финализиране на подаването. |
Изискване 9.3.3.4. от EN 301 549 V2.1.2 (2018-08) |
Достъпни алтернативи за достъп до съдържанието |
|
Предоставени са субтитри за цялото предварително записано аудио и/или видео съдържание в синхронизирани носители, с изключение на случаите, когато медията представлява алтернативно представяне на текстово съдържание и това е ясно обозначено. |
Изискване 9.1.2.2. от EN 301 549 V2.1.2 (2018-08) |
Дата на първоначално изготвяне на декларацията: |
29.10.2020 г. |
Дата на ежегодна актуализация (преразглеждане) на декларацията: |
29.10.2022 г. |
Дата на актуализация на декларацията след извършена оценка и съществено преработване на уебсайта или мобилното приложение: |
29.10.2022 г. |
Метод, използван за изготвяне на декларацията: |
самооценка, направена от лицето по чл. 1, ал. 1 или 2 от ЗЕУ, собственик на уебсайта |
Обратна информация и данни за контакт |
|
Aдрес за предоставяне на обратна информация (сигнали) и предложения относно достъпността на този уебсайт |
За предоставяне на обратна информация и предложения относно достъпността на този уебсайт, можете да ползвате следния адрес: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it |
Връзка към форма за заявление за обратна връзка |
Неприложимо |
Данни за контакт с длъжностно(и) лице(а), отговарящо(и) за достъпността и обработването на заявките,изпращани чрез механизма за предоставяне на обратна информация |
Йорданка Христова, ст. експерт ОСО, 0884404359 |
Процедура по прилагане |
|
В съответствие с Решение за изпълнение (ЕС) 2018/1524 на Комисията от 11 октомври 2018 година, на основание чл. 58г. от ЗЕУ и съобразно утвърдените вътрешни правила в РУО-Варна е утвърдена следната процедура по разглеждане на сигнали: Сигнали, подадени по реда на Закона за електронното управление (ЗЕУ) за нарушения на изискванията за достъпност на съдържанието на интернет страницата на РУО-Варна, се подават всеки работен ден от 9,00 часа до 17.30 часа на адрес: гр. Варна, ул.“Цар Симеон I“32 или се изпращат по електронен път на This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it Сигналът се разглежда в срок до един месец от постъпването му, като в същия срок се подготвя и отговорът, който съдържа описание на предприетите действия и мерки за отстраняване на нарушението на достъпността и срокът, в който посочените нарушения за достъпност ще бъдат отстранени, или мотивиран отказ, в случаите когато искането е прието за неоснователно и незаконосъобразно. Когато подалият сигнала е посочил електронна поща, отговорът се изпраща, подписан с удостоверение за квалифициран електронен подпис, а в останалите случаи – на хартиен носител, на посочения в сигнала адрес. Когато е посочен неверен или несъществуващ адрес, информацията се смята за получена от датата на изпращането ѝ. |
|
Жалби по реда на чл. 58г, ал. 2 от ЗЕУ за неизпълнение на изискванията за достъпност или за неспазване на процедурата за разглеждане на сигнали, се подават до председателя на Държавна агенция "Електронно управление" |
|
Данни за контакт с длъжностно(-и) лице(-а), отговарящо(-и) за достъпността и обработването на жалбите в Държавна агенция „Електронно управление“: |
Жалбите могат да се подават по следните начини: - на електронен адрес: mail@e-gov.bg, с посочване на тема: „Жалба относно нарушението на достъпността на интернет страници“; - чрез деловодството на ДАЕУ на ул. „Ген. Йосиф В. Гурко“ №6, София; - чрез пощенска услуга на хартиен носител на адреса на ДАЕУ - ул. „Ген. Йосиф В. Гурко“ №6, София-1000 |
РАЗДЕЛ 2 |
|
ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ |
|
Регионално управление на образованието – Варна, макар да се стреми да осигури съвместимост с наличните стандарти за достъпност, това не винаги е възможно във всеки един аспект. Ако срещате затруднения докато работите с http://ruo-varna.bg или част от съдържанието не е достъпно за Вас, моля свържете се с нас и опишете проблема – това ще ни помогне да поддържаме сайта във възможно най-добро състояние и подобряваме достъпността му непрекъснато. Регионално управление на образованието – Варна се ангажира да осигури по-висока степен на достъпност, да отстранява констатираните несъответствия в изискванията за достъпност на интернет страницата си и да осигурява постоянно високо ниво на достъпност на публикуваната информация. |
|
Дата на публикуване на уебсайта |
29.10.2020 г. |
Дата на последната актуализация на уебсайта и/или мобилното приложение вследствие на съществено преработване на тяхното съдържание: |
29.10.2020 г. |
Важно
- Колективно трудово договаряне
- График ваканции
- Безплатни учебници и познавателни книжки
- Квалификация
- Училища и детски градини
- Държавни зрелостни изпити
- Прием на ученици
- НВО и външно оценяване
- Олимпиади и състезания
- Свободни работни места
- Свободни места за ученици
- Признаване на документи, издадени от училища на чужди държави
- Полезни връзки
- Декларации и регистър на декларациите по ЗПК
- Административни услуги
- Охрана и сигурност
- Приобщаващо образование
- Тарифа за таксите
- Образци на документи
- Профил на купувача
- Форми на обучение
- Сигнали по ЗЗЛПСПОИН
- Сигнали ПВУ
- Дигитална раница
Търси
Проекти
Регионални политики и методически програми
- Регионален методически съвет
- Взаимодействие между училищната и семейната среда
- Български език
- Математика, информатика и информационни технологии
- Чужди езици
- Обществени науки
- Природни науки
- Изкуства
- Технологии и предприемачество
- Физическо възпитание и спорт
- Начален етап
- Предучилищно образование
- Професионално образование
- Иновативни училища и иновации